Ροδόπη – Βουλγαρία 25η Μαρτίου – Trip report

Εντυπώσεις από την εκδρομή μας στην Ροδόπη την 25η Μαρτίου

Το 3ήμερο της 25ης Μαρτίου ήταν πολλά υποσχόμενο για την την εκδρομή μας στην Ροδόπη – κυρίως στην πλευρά της γειτονικής Βουλγαρίας και οι θέσεις είχαν συμπληρωθεί αρκετές ημέρες πριν, με κάποιες μικρές αλλαγές της τελευταίας στιγμής να ολοκληρώνουν την παρέα.

Η πρόβλεψη του καιρού ήταν γενικά καλή για τις ημέρες εκείνες, είχαμε όμως μια μικρή ανησυχία λόγω του έντονα ορεινού ανάγλυφου της περιοχής.

Σάββατο 23 Μαρτίου
Θεσσαλονίκη – Smolyan | 325km

Ξεκίνησα νωρίς – νωρίς και πέρασα από την Τούμπα για να παραλάβω τον Άρη ( R1200GS Adv ) που είχε ανέβει από Αθήνα και έμενε σε φίλους, και από εκεί στο κέντρο και να βρεθούμε με τον Μανώλη και την Ειρήνη (FJR 1300) στο ξενοδοχείο που μένανε.
Ακριβώς δίπλα έμεναν και ο Λευτέρης με την Ελίνα ( F800GS ) και τον Μιχάλης (R1200R) που είχαν έρθει και αυτοί από το προηγούμενο βράδυ, και περιμέναμε και τον Παναγιώτη με την Ντίνα ( Varadero ) και τον Λάζαρο με την Κατερίνα ( Tiger 1050 ) που είχαν ραντεβού με τα παιδιά και τον Γιώργο ( Vstrom ) που ήρθε απο Ιερισσό.
Με 5 λεπτά καθυστέρηση φτάσαμε στο ραντεβού όπου μας περίμεναν ο Παναγιώτης (K1200LT ) , ο Γιώργος και η Ντανιέλα ( Africa ) και ο Παναγιώτης με την Κατερίνα ( F650 ).
Ο Πασχάλης μας έλειπε, αλλά μιλήσαμε στο τηλέφωνο και θα μας προλάβαινε στο δρόμο, οπότε, ξεκινήσαμε και χωρίς απρόοπτα φτάσαμε στον Προμαχώνα όπου συναντήσαμε τους υπόλοιπους : Στέλιο (Mana) , Βαίο ( KTM 990 ) , Μιχάλη, Γιώργο και Αργυρώ ( Patrol ) και Γιώργο με Σέβη.

Μέχρι να γνωριστούμε όλοι, να πιούμε μια γουλιά καφέ, να πούμε δυο πραγματάκια για την εκδρομή και να κάνουμε συνάλλαγμα πέρασε σχεδόν μια ώρα και έπρεπε να ξεκινήσουμε. με μηχανή στη Βουλγαρία

Κατευθείαν λοιπόν μπήκαμε στον επαρχιακό δρόμο για Dolno Spanchevo που θα μας οδηγούσε στο Gotse Deltsev. Τα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου είναι λίγο αποκαρδιωτικά, καθώς είναι στενός, με παλιό οδόστρωμα και χώματα από τα διπλανά χωράφια, αλλά σύντομα τα πράγματα γίνονται καλύτερα και περνώντας 2-3 φτωχικά χωριουδάκια, αρχίζουμε να ανεβαίνουμε τις νότιες πλαγιές του Pirin, με εντυπωσιακή θέα τόσο προς τις χιονισμένες κορυφές όσο και τις κοιλάδες χαμηλά.
Ο δρόμος είναι φαρδύς, καλοσχεδιασμένος και φρεσκοστρωμένος αλλά η χαρά μας δεν κρατάει για πολύ…Βλέπετε, στην Βουλγαρία, όταν χιονίζει προτιμούν να ρίχνουν χώμα αντί αλάτι, και τώρα που τα χιόνια έχουν λιώσει ένα λεπτό και επικίνδυνο στρώμα χώματος καλύπτει πολλά σημεία του δρόμου, αναγκάζοντας μας να κινηθούμε σε πολύ προσεκτικούς ρυθμούς.
Χαλαρά λοιπόν, χωρίς απρόοπτα και χαζεύοντας την θέα φτάνουμε στο Gotse Deltsev όπου κάνουμε ανεφοδιασμό σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Λίγα χιλιόμετρα μετά το Gotse Deltsev ο δρόμος αρχίζει σιγά σιγά να ανηφορίζει μέσα στο δάσος, περνώντας δίπλα από πολλά μικρά εργοτάξια πέτρας και χωριουδάκια με τυπική Βαλκανική ατμόσφαιρα.
Πλησιάζοντας προς το Dospat, το τοπίο γίνεται πιο ορεινό αλλά ο δρόμος χειροτερεύει, με αποκορύφωμα την πόλη του Dospat που θυμίζει βομβαρδισμένη περιοχή…Καθώς έχουμε καθυστερήσει αρκετά, αφήνουμε την ομώνυμη λίμνη και συνεχίζουμε κατ’ ευθείαν για τον επόμενο προορισμό μας, το εντυπωσιακό φαράγγι Boynovo, το οποίο ακολουθούμε αρκετά και σταματάμε για πολλές φωτογραφίες και ξεμούδιασμα.
με μοτοσυκλέτα στη Βουλγαρία
Σύντομα ξεκινάμε για τον επόμενο προορισμό μας που βρίσκεται ελάχιστα χιλιόμετρα μακρυά : Το Λαρύγγι του Διαβόλου στο φαράγγι Trigrad. Ακόμη μια εντυπωσιακή διαδρομή δίπλα σε ορμητικά νερά σε ένα φαράγγι τόσο στενό που νομίζεις ότι κλείνει πάνω από το κεφάλι σου!!!
Η στάση εδώ είναι μεγάλη, καθώς ή επίσκεψη διαρκεί περίπου μια ώρα και είναι και λίγο κουραστική με μια απότομη ανάβαση στο τέλος….εκδρομή με μηχανή Βουλγαρία

Εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, συνεχίζουμε μέσα στο δάσος και δίπλα στα τρεχούμενα νερά σε έναν δρόμο γεμάτο στροφές μέχρι την Shiroka Laka, έναν παραδοσιακό οικισμό με παλιά πέτρινα σπίτια και γεφύρια, όπου χωνόμαστε σε μια ταβέρνα για να ζεσταθούμε και να δαμάσουμε την πείνα μας.
Τα παραδοσιακά κεμπάπ και μπιφτεκάκια εξαφανίστηκαν άμεσα συνοδεία φρέσκων σαλατών και λίγης ντόπιας μπύρας , και το ηθικό της παρέας ανέβηκε στα ύψη!με μηχανη στην Βουλγαρία
Η ώρα ήταν ήδη 6+, και πίεσα την παρέα να αφήσει την ζεστή και ευχάριστη ατμόσφαιρα γιατί παρόλο που είχαμε μόλις 25 χιλιόμετρα για το ξενοδοχείο, ήταν το ψηλότερο και πιο δασωμένο σημείο της διαδρομής και φοβόμουν για πάγο καθώς σκοτείνιαζε και η θερμοκρασία δεν ήταν πολύ πάνω από τους 0 βαθμούς…
Μετά από μια σύντομη κουβέντα με τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας αποφασίσαμε να πάρουμε τον δρόμο μέσω Pamporovo καθώς θα ήταν πιο καθαρός και με μικρότερες κλίσεις, και μόλις 5 χιλιόμετρα παραπάνω.
Λίγο πριν φτάσουμε στο Pamporovo, συναντήσαμε τα πρώτα χιόνια σε σημεία του δρόμου, αλλά χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα περάσαμε όλοι καθώς υπήρχαν καθαρά πατήματα.
500 μέτρα όμως πριν φτάσουμε στο σημείο που ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει προς το Smolyan, ο δρόμος ήταν τελείως καλυμμένος με χίονι και πάγο για μια απόσταση περίπου 100-200 μέτρα..
Καθώς δεν είχαμε πολλές επιλογές ξεκίνησα σιγά -σιγά να το περνάω, και όλα πηγαίναν καλά μέχρι την στιγμή που κοίταξα στον καθρέφτη τι γίνεται πίσω…Ο μπροστινός τροχός έπεσε σε μια μεγάλη λακκούβα, γύρισε απότομα και μια χαλαρή τούμπα ήταν γεγονός!
Σήκωσα την μηχανή και συνέχισα για τα 100 μέτρα που μένανε με το νου μου στα μεγάλα μηχανάκια όπως το LT του Παναγιώτη και το FJR του Μανώλη, αλλά σε 3-4 λεπτά όλοι είχαν φτάσει στο καθαρό σημείο μόνο ένα μικρό γλίστρημα του Πασχάλη με το K προσπαθώντας να ξεκινήσει…
Για το κατέβασμα αλλάξαμε τακτική – Ο Μιχάλης με το Patrol μπήκε μπροστά, και από το VHF με ενημέρωνε για την κατάσταση του δρόμου και τα καλύτερα σημεία για να πατήσουμε, οπότε σύντομα μπήκαμε στο Smolyan και παρκάραμε στο ξενοδοχείο, όπου μας περίμεναν με αγωνία!
Καθώς είχαμε φάει αργά και είχαμε ταλαιπωρηθεί , ήπιαμε ενα χαλαρό ποτάκι στο ξενοδοχείο, κάναμε μια χαλαρή βόλτα στον πεζόδρομο και πέσαμε για ύπνο…

• Pages:
  • 1
  • 2
  • 3

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησης στην ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας "Συμφωνώ" δέχεστε τη χρήση cookies σύμφωνα με την πολιτική μας σχετικά με τα cookies.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας, είναι πιθανόν να αντλήσει ή να αποθηκεύσει πληροφορίες από το πρόγραμμα περιήγησης σας, κυρίως με την μορφή cookies. Από εδώ μπορείτε να ελέγξετε τις προσωπικές σας επιλογές σχετικά με τα cookies.

Τα cookies αυτά είναι απαραίτητα για την λειτουργία της ιστοσελίδας και δεν είναι δυνατόν να απενεργοποιηθούν

Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε την ιστοσελίδα μας , χρησιμοποιούμε τα παρακάτω απαραίτητα cookies Ο ρόλος των cookies αυτών είναι η αποθήκευση πληροφοριών ή η απόκτηση πρόσβασης σε ήδη αποθηκευµένες πληροφορίες στη συσκευή σας, με αποκλειστικό σκοπό τη διενέργεια της διαβίβασης µίας επικοινωνίας µέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή, βαθμό που είναι απολύτως αναγκαίο για την παροχή υπηρεσίας της κοινωνίας της πληροφορίας, την οποία έχει ζητήσει ρητά ο χρήστης. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, δεν έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε αν θα απορρίψετε την εγκατάσταση των cookies αυτών, καθώς χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών εκ μέρους του www.moto-tours.gr.